dinsdag, december 13, 2005

En wees eerlijk.

Ken je erg veel steden, woorden,
kleuren, beesten,
soorten thee?
Geloof jij nog in goden, geesten,
dromen, monsters,
ja of nee?

Hou je van het leven, dan?
Slaap je ’s nachts of overdag?
Droom je soms van anders, beter?
Denk je soms dat dat niet mag?

Weet je waar je heen moet lopen
als de wereld gaat vergaan?
Heb je iets om op te hopen?
Kun je op je handen staan?


(Zullen we overschakelen op één keer per maand dan?)

5 Commentaren:

Blogger ria zei...

Zo vaak jìj wilt!

En nee ik kan niet op mijn handen staan ;-) Heel mooi gedichtje weer!

16:30  
Anonymous Anoniem zei...

bijna alle vragen kan ik met JA beantwoorden. maar dat op mijn handen staan? toen ik jonger was ja, toen kon ik er zelfs op lopen! nu kan ik, op mijn handen staand, mijn evenwicht alleen nog maar bewaren als er een muur is waartegen ik mijn voeten kan laten steunen.... ik denk ook maar heel soms dat iets niet mag..... ( hou het tempo maar gewoon aan zoals het zich voordoet. waarbij ik stiekem hoop op meer, want ik geniet er elke keer weer van;-)

08:49  
Anonymous Anoniem zei...

Hoi, eindelijk weer eens op jou site terecht gekomen en zie hier een gehele metamorfose. Lekker rustig aan je ogen, mis wel gelijk je mooie foto's.

Groetjes van lievebeest

21:14  
Anonymous Anoniem zei...

Dat wou ik je toch nog even zeggen.....
folle lok en seine...in 't nijjier..
groeten van Lievebeest

10:59  
Blogger ria zei...

Gelukkig Nieuwjaar Elleke! Maak er wat moois van ;-)

23:19  

Een reactie posten

<< Home